اقتصادی

افزایش ۷ درصدی مصرف فولاد با ساخت یک میلیون مسکن

بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:

امروزه برای ساخت یک میلیون متر مربع مسکن، اگر مساحت هر واحد حدود ۱۰۰ متر باشد، در مجموع ۱۰۰ میلیون متر مربع بنا با مصرف ۵۰ کیلوگرم آهن، به حدود ۵ میلیون تن از محصولات فولادی نیاز دارد که تا حدودی می‌تواند در کاهش رکود بازار تاثیر گذار باشد. احرامیان با اشاره به اینکه رکود بازار فولاد در سال‌های اخیر از جمله مشکلات این صنعت بوده است، گفت: یکی از عوامل اصلی رکود بازار فولاد، کاهش تقاضا برای مسکن است. در سال‌های اخیر، به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای خرید مسکن کاهش یافته است و این امر به کاهش تقاضا برای فولاد نیز منجر شده است.

از طرفی، پیش بینی شرایط فولادی‌ها برای قطعی گاز در زمستان بسیار سخت است؛ اما می‌توان گفت همچنان در این حوزه ناترازی‌ هایی وجود دارد و البته که میزان قطعی به شدت برودت هوا نیز بستگی دارد.

احرامیان با اشاره به اینکه قطعی گاز در زمستان می‌تواند یکی از چالش‌های مهم برای صنعت فولاد باشد، گفت: در سال‌های گذشته، قطعی گاز در زمستان مشکلات زیادی را برای صنعت فولاد ایجاد کرده است.

وی افزود: در سال گذشته، قطعی گاز در زمستان باعث شد تا تولیدکنندگان فولاد با مشکلات زیادی مواجه شوند و حتی برخی از واحدهای تولیدی مجبور به تعطیلی شدند.

احرامیان با بیان اینکه قطعی گاز در زمستان می‌تواند باعث افزایش قیمت فولاد شود، گفت: در سال گذشته، قطعی گاز باعث افزایش قیمت فولاد در بازار شد و این امر به کاهش قدرت خرید مردم منجر شد.

وی افزود: امیدواریم که در سال جاری، شاهد قطعی گاز در زمستان نباشیم و این امر باعث ایجاد مشکلات برای صنعت فولاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *