اقتصادی

تاثیر شایعات جنگ بر بازار آهن

بازار آهن در نوسان جزئی، اصلاح قیمت‌ها و عرضه گسترده در بورس کالا

بازار آهن در هفته گذشته شاهد نوسانات جزئی قیمتی بود. قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق سیاه در برخی کارخانه‌ها کاهش یافت، در حالی که برخی دیگر با ثبات قیمت روبرو شدند. سایر مقاطع فولادی مانند ورق سرد، لوله و پروفیل عمدتاً ثابت ماندند.

قیمت میلگرد در برخی کارخانه‌ها 100 تا 500 تومان کاهش یافت و به کانال 26 هزار تومان نزدیک شد. قیمت تیرآهن 70 تا 100 هزار تومان و قیمت ورق سیاه 200 تا 900 تومان کاهش یافت.

اصلاح قیمت آهن آلات به دنبال افت 2 هزار تومانی قیمت دلار در اواخر هفته گذشته بود. با این حال، قیمت دلار در پایان هفته مجدداً به کانال 65 هزار تومان بازگشت.

انتشار شایعات جنگ و درگیری نظامی ایران و اسرائیل، جو هیجانی به بازار آهن تزریق کرد و ممکن است قیمت‌ها امروز با نوسانات افزایشی همراه باشد.

با این وجود، تقاضا در بازار ضعیف است. عرضه بورس کالا در روز سه شنبه کم رمق بود و امروز نیز 2 میلیون و 220 هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه می‌شود.

معرفی میلگرد استیل و کاربرد آن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

حجم قابل توجهی از میلگرد، تیرآهن، ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق گرم، سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه خواهد شد.

همچنین محدودیت‌های بهین‌یابی خریداران آهن اسفنجی در بورس کالا لغو شده و با رفع محدودیت‌های تأمین برق و گاز واحدهای تولیدی و همچنین رفع محدودیت‌های حجم عرضه مواد اولیه، احتمال دارد بازار فولاد تا حدودی آرام گیرد.

خرید آنلاین پروفیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *