تحلیل هفتگی, دسته‌بندی نشده

تحلیل بازار آهن – هفته دوم اسفند 1402

تحلیل بازار آهن

تحلیل بازار آهن – هفته دوم اسفند ماه

با سلام و درود

با تحلیل هفته دوم اسفند ماه همراه ما باشید.

هفته گذشته شاهد افزایش 2 هزار تومانی قیمت دلار از 57 هزار تومان به 59 هزار تومان بودیم. بازار آهن نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت، از روز شنبه با وجود تعطیلی، روند افزایشی خود را آغاز کرد و تا پایان هفته ادامه داد.

به طور میانگین، قیمت پروفیل 1400، میلگرد 700 و تیرآهن های ذوب آهن اصفهان 2000 تومان افزایش یافت.

در روز شنبه، آهن اسفنجی با 9.25 درصد رقابت و 1143 تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل معامله شد. در روز دوشنبه نیز 90.1 درصد از کل حجم عرضه های شمش با میانگین افزایش قیمت 390 تومان به فروش رسید. و روز چهارشنبه، اکثر عرضه های میلگرد در قیمت پایه و بدون رقابت معامله شدند، اما کلیه ی عرضه های میلگرد و تیرآهن ذوب آهن با 8 الی 22 درصد رقابت به فروش رسیدند. بیشترین رقابت مربوط به تیرآهن 20 ذوب آهن با 222.24 درصد رقابت بود.

نگاهی به بورس کالا

برای روز شنبه پیش رو، 71 هزار تن آهن اسفنجی با قیمت 12586 تومان عرضه خواهد شد. این عرضه با 44 هزار تن کاهش حجم عرضه و 231 تومان افزایش قیمت همراه است. کاهش حجم عرضه ناشی از قطع گاز کارخانه ها می باشد.

همچنین پیش بینی می شود تیرآهن های سنگین ذوب آهن همانند تیرآهن های سبک با رقابت معامله شوند.

پیش بینی تیم آهنین افلاک برای هفته آینده:

با توجه به قطع گاز کارخانه های آهن اسفنجی و عرضه کنندگان مواد اولیه فولاد، کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی در روز شنبه و احتمال افزایش قیمت دلار، پیش بینی می شود که بازار آهن در هفته آینده روند افزایشی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *