قبل از خرید با ما مشورت کنید  

-066

قیمت ناودانی شکفته

خانم شاه کرمی

کارشناس نبشی ناودانی

09916570016

 

ناودانی  چیست؟

ناودانی(U-channel)، نوعی پروفیل فولادی پرکاربرد است که به دلیل شباهتش به حرف U انگلیسی، به این نام شناخته می‌شود. این مقطع در دو نوع UPN و UPE تولید می‌شود و به لحاظ ظاهری، شبیه به حرف C نیز هست.

مشخصات ناودانی:

جان : بخش افقی ناودانی که با حرف H نمایش داده می‌شود.

بال بخش‌های عمودی ناودانی که با حرف B نمایش داده می‌شوند.

ضخامت جان : با حرف T نمایش داده می‌شود.

ضخامت بال : با حرف TG نمایش داده می‌شود.

وزن وزن هر متر از ناودانی با حرف G نمایش داده می‌شود.

فرایند تولید ناودانی

روش نورد گرم:

در این روش، شمش فولادی در دمای بالای 926 درجه سانتیگراد گرم شده و سپس با عبور از غلتک‌های عمودی و افقی (فرآیند نورد) به شکل دلخواه در می‌آید. در نهایت، محصول به ابعاد مورد نظر برش داده می‌شود. ناودانی‌های تولید شده به روش نورد گرم، کیفیت پایین‌تر و تلورانس بیشتری (انحراف از ابعاد استاندارد) دارند.

روش نورد سرد:

در این روش، پس از آماده‌سازی شمش، آن را با عبور از غلتک‌های متعدد و با اعمال فشار بیشتر در دمای پایین‌تر، به شکل ناودانی در می‌آورند. به دلیل عملیات بیشتر در این روش، ناودانی‌های نورد سرد از کیفیت و دقت (تلورانس) بالاتری برخوردارند.

روش‌های ساخت:

علاوه بر روش‌های نورد گرم و سرد، ناودانی‌ها به دو روش پرسی و فابریک نیز تولید می‌شوند:

روش پرسی:  در این روش، ورق‌های فولادی با ضخامت مناسب به شکل ناودانی خم و پرس می‌شوند. ناودانی‌های پرسی در ابعاد و ضخامت‌های محدودی تولید شده و برای مصارف سبک‌تر مناسب هستند.

روش فابریک در این روش، ناودانی‌ها از طریق نورد مقاطع فولادی مانند تیرآهن و میلگرد به شکل نهایی در می‌آیند. ناودانی‌های فابریک در تنوع ابعادی و ضخامتی بیشتری تولید شده و برای مصارف سنگین‌تر مناسب هستند.

عوامل موثر بر قیمت ناودونی

با توجه به اهمیت این محصول، قیمت ناودانی همواره مورد توجه فعالان این حوزه بوده است. در این نوشتار، به بررسی عواملی که بر قیمت ناودانی اثر می‌گذارند، می‌پردازیم.

عوامل تعیین‌کننده قیمت:

نوع و اندازه: هر ناودانی با توجه به نوع (ناودانی اروپایی یا ایرانی) و اندازه (قطر و ضخامت) قیمتی متفاوت دارد.

میزان تقاضا و عرضه: تقاضای بالا و عرضه کم، قیمت ناودانی را افزایش می‌دهد.

شرایط بازار: عواملی مانند قیمت بنزین، تورم، نرخ ارز و شرایط اقتصادی کشور بر قیمت ناودانی اثرگذارند.

عوامل دیگر: قیمت مواد اولیه، معاملات بورس کالا، برند محصول، تغییرات فصلی، صادرات و واردات نیز در تعیین قیمت ناودانی نقش دارند.

برای اطلاع دقیق از قیمت ناودانی، می‌توانید به وب‌سایت‌های آهنین افلاک مراجعه کنید.

جدول وزن ناودانی شکفته

سوالات متداول

بله قیمت ناودانی شکفته به صورت لحظه ای در سایت آهنین افلاک بروز رسانی می گردد. برای دریافت قیمت روز ناودانی شکفته متوانید با شماره  3166-066  تماس حاصل فرمایید و یا به سایت مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز ناودانی شکفته می‌توانید به سایت آهنین افلاک مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره 3166-066 تماس بگیرید و از قیمت روز ناودانی مطلع شوید

1- تماس با کارشناسان ما: شما میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

2- مراجعه به سایت: با مراجعه به وب سایت آهنین افلاک، لیست ناودانی های برند مورد نظر خود را مشاهده و محصول مورد نظر را به صورت آنلاین سفارش دهید.

با آهنین افلاک، خریدی بدونه واسطه و آسان را تجربه کنید.

در هر فاکتور رسمی این اطلاعات باید وجود داشته باشد: اطلاعات مربوط به خریدار، اطلاعات مربوط به فروشنده، اطلاعات مربوط به ناودانی، اطلاعات تکمیلی

عوامل مختلفی در قیمت ناودانی تاثیر دارد مانند ضخامت، طول، وزن،سایز، کیفیت، برند، شرایط بازار، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و هزینه‌های حمل و نقل است.

ناودانی در ساخت خرپا، تجهیزات ترافیکی، ماشین‌آلات، قفسه‌های فلزی، نما و سقف کاذب و پل‌های عابر پیاده نیز کاربرد دارد.

سبد خرید
کانال تلگرام ما عضویت
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟